• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Funderar själv fram och tillbaka på om jag ska söka på samlingslån för resterande del, som inte är hos Collector. Santander höjde ju inlåningsräntan hux flux till 7,2 samt 5 (2 lån där).. Sedan har jag Remember, med oförändrad ränta på 5,7.
Det jag bollar med är tidsplanen. Dessa lån går ut vid olika månader under 2024.
Ska jag ned i lägre månadskostnad måste jag ju förlänga återbetalningstiden och den ekvationen behöver man inte vara mattegeni för att begripa. Mer inbetalda räntor på sikt blir det ju, då det är annuitetslån. Samtidigt är 5 år en lång tid....Har i nuläget en UC på 0,5, två ff går ut den 10 december i år. Då återstår en som försvinner i april 2020. Jag är dessutom överbelånad, så i en ganska annorlunda sits än de som inte är det. Äger dock en fastighet taxerad till 3,8 miljoner (belånad till 1,2).
Kan nog knappast hamna på en ränta under 5,5 och funderar på om det är värt det? Skulle i så fall prova söka i april 2020 med 0 ff, eller bör jag söka redan i januari?
Har inga nyttjade krediter, men borde nog säga upp Santanders kreditkort samt Credway (totalt 43000). Spara Norweigan på 10.000 och Supremecard på 40.000, alternativt bara ha kvar ett av dessa. Tar tacksamt emot råd i detta! Mitt ev samlingslån skulle då handla om en ansökan på 300.000.Värt? Kommer inte att få ekonomisk katastrof av en ff som leder till erbjudanden jag inte vill ha, även om det inte blir jätteskoj.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Funderar själv fram och tillbaka på om jag ska söka på samlingslån för resterande del, som inte är hos Collector. Santander höjde ju inlåningsräntan hux flux till 7,2 samt 5 (2 lån där).. Sedan har jag Remember, med oförändrad ränta på 5,7.
Det jag bollar med är tidsplanen. Dessa lån går ut vid olika månader under 2024.
Ska jag ned i lägre månadskostnad måste jag ju förlänga återbetalningstiden och den ekvationen behöver man inte vara mattegeni för att begripa. Mer inbetalda räntor på sikt blir det ju, då det är annuitetslån. Samtidigt är 5 år en lång tid....Har i nuläget en UC på 0,5, två ff går ut den 10 december i år. Då återstår en som försvinner i april 2020. Jag är dessutom överbelånad, så i en ganska annorlunda sits än de som inte är det. Äger dock en fastighet taxerad till 3,8 miljoner (belånad till 1,2).
Kan nog knappast hamna på en ränta under 5,5 och funderar på om det är värt det? Skulle i så fall prova söka i april 2020 med 0 ff, eller bör jag söka redan i januari?
Har inga nyttjade krediter, men borde nog säga upp Santanders kreditkort samt Credway (totalt 43000). Spara Norweigan på 10.000 och Supremecard på 40.000, alternativt bara ha kvar ett av dessa. Tar tacksamt emot råd i detta! Mitt ev samlingslån skulle då handla om en ansökan på 300.000.Värt? Kommer inte att få ekonomisk katastrof av en ff som leder till erbjudanden jag inte vill ha, även om det inte blir jätteskoj.
kan du inte få igenom en höjning av bolånet?
vet inte om vanliga banker går med på höjning om dom löser dina övriga lån.
annars kanske Bluestep kan vara ett tillfälligt alternativ så att din UC och all blanco försvinner och sedan flytta till någon billigare som erbjuder runt 1% ränta
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Jag behöver förmodligen få ned lånen till 350.000 (min egen tanke) innan jag eventuellt törs prova en sådan sak, att kontakta min riktiga bank. Vissa dagar vill jag bara trycka in en ny ansökan på Lendo/Advisa, men tänker att jag nog måste stå ut med att låta bli tills beloppet sjunkit till "normal" nivå.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Vi / ni som fått lån relativt nyligt och kan minnas vad ni hade för uc score (ej betyg). Skriv gärna en liten kort rad. Lånets storlek, procent.

Jag hade nämligen 0.3% i uc betyg och scoren låg på 672 när jag fick 407k till 12% ränta. Sett till betyget var det en stor besvikelse. Tror scoren reflekterar situationen mer än man tror. Å givetvis att jag ä överbelånad men det ä väl just det som räknas ut i scoren. Då 999 poäng ä det bästa man kan ha.

Trots mina krediter är halverade och betyget mycket bra så är scoren fortfarande rätt låg. Så skall nog invänta tills det ligger över 700 innan ny sökning.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Min Score låg på 599 i juni och nu ligger den på 664. Den låg på 710 i april när min UC var 0,2 och jag fick lån på 300.000 till 5,2 % ränta.

Det verkar vara tufft att få bra ränta på högre lånebelopp (högre än 350.000), eller är jag fel ute där?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Min Score låg på 599 i juni och nu ligger den på 664. Den låg på 710 i april när min UC var 0,2 och jag fick lån på 300.000 till 5,2 % ränta.

Det verkar vara tufft att få bra ränta på högre lånebelopp (högre än 350.000), eller är jag fel ute där?

Okey. Vad hade du för inkomst då? Å nuvarande lån?

Förslaget under 407k var remember på 350k till också 12%. Med 0.3 betyget. Surt. Tror jag bara ska söka på 300 nästa gång
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Inkomst 420.000, underskott runt 60.000. Då hade jag lån på 600.000, drygt, och jag ansökte om samlingslån. Fick mkt bättre ränta och bytte Nordax mot Collector.
Mina lån sjunker med 8000 varje månad just nu så ca 40.0000 har de minskat på UC sedan april.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Vi / ni som fått lån relativt nyligt och kan minnas vad ni hade för uc score (ej betyg). Skriv gärna en liten kort rad. Lånets storlek, procent.

Jag hade nämligen 0.3% i uc betyg och scoren låg på 672 när jag fick 407k till 12% ränta. Sett till betyget var det en stor besvikelse. Tror scoren reflekterar situationen mer än man tror. Å givetvis att jag ä överbelånad men det ä väl just det som räknas ut i scoren. Då 999 poäng ä det bästa man kan ha.

Trots mina krediter är halverade och betyget mycket bra så är scoren fortfarande rätt låg. Så skall nog invänta tills det ligger över 700 innan ny sökning.

Score syns väl inte ens för banken? Nu har jag bara en omfrågandekopia från UC sparad, så det är lite magert underlag, men i den finns i alla fall inget om score med.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 301
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Nästan så jag funderar på att prova lendo, bara för att se erbjudandena
Om du inte är i behov av pengarna utan bara vill söka för att det kul att se vad du får för erbjudanden så kan vi skriva ett skuldebrev så kan du ge pengarna till mig!! Kommer att göra stor nytta ;)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Score syns väl inte ens för banken? Nu har jag bara en omfrågandekopia från UC sparad, så det är lite magert underlag, men i den finns i alla fall inget om score med.

Nää scoren syns inte men typ i mitt fall där uc betyget var 0.3% trodde man att man skulle få en bra ränta på belopp under årsinkomsten men icke.

Så därav börja jag gå i tankarna att koncentrera mig mer att höja scoren. Än å sänka betyget med 0.10 procent hit å dit. Innan nästa sökning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp